Studentlivet i Uppsala

Välkommen i Uppsala!

Hoi lieve Dutchies,

Nadat de wekker gisterenmorgen om 5.50 en ik eigenlijk vanwege de spanning weinig had geslapen, stond ik meteen in de benen om mijzelf klaar te maken voor de reis naar Schiphol. De reis naar het vliegveld ging voorspoedig en nadat ik Wiets en Eli nog heel snel even had gezien (die snel weer door moesten en mij een fantastisch lieve knuffel hebben gegeven) restte mij alleen nog afscheid te nemen van mijn ouders en broertje, Karen en m'n lieve vriendje. Hoewel dit niet makkelijk was, ging ik maar snel door de douane want daar stond Ylse al lang en breed op mij te wachten!

De reis verliep soepel, hoewel we toen we in Stockholm aankwamen toch wel erg moe waren en eigenlijk graag naar huis wilden (het was inmiddels al half 4). De universiteit had heel leuk een shuttlebus geregeld en dit zou zo'n 1,5 uur uren. Dit duurde helaas langer en langer, en nog wat langer: ruim 3 uur na aankomst konden we uiteindelijk vertrekken naar de Housing Office. Hier kregen we onze sleutels en we liepen vermoeid naar onze kamer (wat gelukkig mooi dichtbij het centrum is!). We gingen snel wat eten bij een tentje in de buurt om vervolgens lekker op tijd naar bed te gaan. Met mijn plan om lekker nog even te gaan douchen en de shampoo van Ylse (verdieping boven mij) te lenen zat het alleen niet zo lekker. Ik nam een sleutel mee, maar dit was helaas niet de sleutel van de deur van mijn gang: ik had mezelf buitengesloten! Dom dom dom en wat vond ik mezelf toch een oen. Uiteindelijk besloten om bij Ylse te bivakeren (gelukkig dat ik haar kende, ze zichzelf niet ook had buitengesloten, én er allemaal matrassen op de grond liggen in de hal..), maakte dit toch eigenlijk nog wel een gezellig avondje en konden we er al vrij snel wel om lachen ook

Wink
. Mijn (tot nu nog) enige huisgenootje vond gelukkig mijn briefje bij de deur midden in de nacht, waardoor ik gelukkig wel alweer toegang heb tot mijn spullen.

Vanochtend vroeg in de veren, want we wilden onze studentenkaart activeren, internetcode krijgen, welkomstpakketje ontvangen en kaartjes voor het international gasque kopen. Dit schijnt een big happening te zijn en ik verheug me er dan ook erg op!! Nadat we hier weer een paar uur voor hadden uitgetrokken, gingen we het centrum wat beter bekijken en zit ik nu lekker met m'n laptopje op schoot dit verhaal te typen. Ik heb een erg leuke kamer en het appartement is erg gezellig! Ik had het echt veel erger voorgesteld!! Ik denk dat ik me hier prima ga vermaken de komende maanden

Kiss
Foto's volgen snel!

Heel veel liefs, Marleen

Ps mocht je nog lekker willen appen of bellen met mij, mn nieuwe Zweedse nummer is: +46 767962654.

Reacties

Reacties

mama

Wat fijn dat je het goed naar je zin hebt, rust dit weekend nog maar flink uit, want je zult het nog druk genoeg krijgen. Ik verheug me er al op om over een paar maand bij je op bezoek te komen, om met eigen ogen het een en ander te zien. Dikke kus van mama en papa

Ans

Haha, leuk verhaal Marleen!

Carlijn

Leuk om je verhaal te lezen! Heel veel plezier ik ben benieuwd naar al je avonturen:)

Manon

Leuk, Marleen! Het is net of ik zelf weer even in Uppsala ben...:D Ik ga je blogs volgen! Waar heb je precies een appartement? Kantorsgatan?

Marleen

Hee Manon, haha dat is leuk om te horen! Mijn kamer is in Rackarbergsgatan, mooi dichtbij de nations en de rest van het centrum dus :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!